Adventní kalendář pro děti i dospělé

26.11.2015 14:18

Když jsem byla ještě malá největší odměnou pro mne bylo dostat na období adventu adventní kalendář, kdy jsem se každý den mohla těšit na malou čokoládku s dobrým pocitem, že Vánoce jsou blíž a blíž. Dokonce jsem i věřila, že pokud bych snědla čokoládku z jiného okénka, Ježíšek nepřijde. Bohužel moje radost brzy opadala, když si můj mlsný bratříček vyloupal všechny okénka během týdne a pak se vrhl na můj kalendář a mně se pak stávalo, že na mne žádná čokoládka nečekala, jen prázdné okénkem. No aspoň, že ten Ježíšek přišel naštěstí každý rok.

Nevím, jestli tomu tak bylo i kdysi, ale nyní lze adventní kalendář s čokoládkama pořídit i za 10 Kč, což dosti vypovídá o jeho kvalitě. Letos jsem se tedy rozhodla pro svoji dcerku vytvořit adventní kalendář vlastní a zároveň si vánočně vyzdobit byt.

Rozhodla jsem se ušít na každý den plátěný pytlík a do každého dát malý drobný dáreček nebo sladkost. Se šicím strojem to nějak extra neumím, ale co bych neudělala pro svoje zlatíčko. Koupila jsem tedy látku a dala se do šití. Ušila jsem celkem 24 pytlíků. Pokud by měl někdo zájem o podrobný návod, jak pytlík ušít, dejte vědět, ráda nafotím postup. Na pytlíky jsem vystřihla z různě barevného filcu číslice a jednoduše přilepila tavnou pistolí.

Čokoládky jako adventní dárečky už jsou myslím celkem ohrané, proto jsem vyrazila do obchodů a hledala různé blbinky, které by mohly udělat radost. Každé dítko je jiné, v tomhle případě se fantazii meze nekladou. Je to celkem sranda sehnat drobnosti, které by udělaly radost a zároveň nenechat v obchodě fůru peněz. Sladkosti samozřejmě chybět nemůžou, ale kromě nich dám do pytlíčků prstýnek, sponky do vlasů, zipáčka, pastelky a vykrajovátka, abysme mohly společně péct perníčky. A také přidám nějaké ovoce, ale vždy až den předem, až bude dcerka spát, aby pak náhodou nebyla překvapená nějakým shnilým jablíčkem.

Nejtěžší bylo vymyslet, kam a jak všechny pytlíčky pověsit. Myslím, že jsme to s manželem vymysleli perfektně. Zašli jsme si na podzimní procházku do lesa a nasbírali větve, ze kterých vznikla krásná přírodní konstrukce.

Dřevěná konstrukce prozatím visí na chodbě bez pytlíčků, protože advent ještě nezačal, ale slibuji, že výsledné foto na stránky a FB určitě umístím. Už teď se těším, co na dárečky bude dcerka říkat. Udělejte také dětem radost podobným adventním kalendářem, ať ví, kdy přijde Ježíšek. Zhotovení je sice malinko náročnější, ale myslím, že výsledek stojí za to a hlavně pytlíčky můžete použít několik roků po sobě.

 

A TADY JE VÝSLEDNÉ DÍLO, VŠEM SE HROZNĚ MOC LÍBÍ A NEJVÍC JE NADŠENÁ DCERKA :-)

 

Diskusní téma: Adventní kalendář pro děti i dospělé

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek