Deodorant, nechci smrdět sobě ani ostatním

23.09.2015 09:06

Rozdíl mezi deodorantem či antiperspirantem jsem nikdy nevnímala. Rozhodující kritérium pro mě vždycky bylo, jestli voním nebo ne. Začínala jsem na všemožných kuličkových a tuhých deodorantech. Vždycky s jinou vůní, protože člověk měl na základní škole pocit, že má pokaždé nový parfém, o kterém se mu ani nesnilo. Pak se teda objevily na trhu vychytávky v podobě gelů, na které jsem mile ráda přesedlala a postupně začínala přicházet na to, že chci neutrální vůni, deodorant, který by plnil jen svůj účel, a to zabraňoval pocení.

Vychytávka v podobě deodorantů, které nedělají bílé skvrny na oblečení už šla mimo mě, protože jsem si přečetla článek o tom, jak všechny deodoranty a antiperspiranty, které v sobě mají aluminiové soli jsou pro ženy škodlivé, a že způsobují rakovinu prsu. V tu chvíli letěly všechny tyhle věci do koše. Minimálně jednoho strašáka, který by způsoboval rakovinu, jsem se zbavila, ale nastal problém, čím se budu patlat pod pažema. Napochodovala jsem do DMka k regálům s přírodní kosmetikou a začala jsem hledat deodoranty na přírodní bázi. Jeden jsem našla, tuším, že byl s heřmánkem. Prostudovala jsem si i ta nejmenší písmenka, jestli neobsahuje aluminiové soli a vítězoslavně jsem si ho nesla na koleje. Byla jsem na sebe hrdá, že něco dělám pro svoje zdraví, jenže to bylo do doby, než jsem jej vyzkoušela. Už cestou do školy jsem se s zpotila tak, že jsem přemýšlela, jestli mám jít vůbec na přednášky a nemám se raději vrátit pod sprchu. Zkusila jsem asi ještě dva bylinkové deodoranty a začínala být zoufalá, už jsem zase začínala pokukovat po regálech s osvědčenými výrobky.

Naštěstí jsem za nákup opalovacích krémů v lékárně dostala jako dáreček deodorant od značky La Roche-Posay, bez aluminiových solí. Vyzkoušela jsem ho a byl perfektní. Používám jej už několik let, střídám podle nálady a akčních cen kuličku, tuhý deodorant nebo ve spreji. Nejraději mám ten ve spreji, ale snažím se nemyslet jen na sebe, ale i na životní prostředí. Jsou fakt perfekní, zabraňují vlhkosti a pachu, přitom mají neutrální vůni a nepřebíjí můj parfém. Vydrží celý den, i když kuličku mám pro jistotu pořád v kabelce. Doufám, že jej La Roche-Posay bude vyrábět ještě dlouho, protože já už nechci žádný jiný.