Odsávačka hlenů na vysavač

20.10.2016 09:36

Rýma je celkem běžným lehkým projevem nemoci nebo nachlazení, i když všichni víme, že nejhorší nemoc pro chlapy je rýmička. Kdo nemá malé dítě, neumí si ani představit, jak může rýma opravdu potrápit. Nejhorší to je myslím u opravdu malých miminek, která ještě neumí dýchat jinak, než nosem. Není to, jak u nás dospělých, když máme zacpané nosní dírky, automaticky začneme dýchat pusou. Miminka prostě za každou cenu dýchají nosem, a pokud jim to nejde, tak pláčou, protože se dusí, neví, co se s nimi děje, jsou nevrlá a pak je nevrlá i maminka, tatínek, celá rodinka J No, a když ještě ke všemu mají miminka hlad a chcete je nakojit, tak to jsou šílené chvilky, protože i u kojení si stojí za svým a chtějí dýchat nosem a zároveň sát. Jenže jim to chudáčkům nejde.

Nejlepší na rýmu a jakoukoliv nemoc je samozřejmě ji nemít, ale když už ji miminko má a dusí se, je potřeba to řešit. Když jsem čekala své první dítko, naivně jsem si myslela, že mi bude stačit obyčejná ruční odsávačka hlenů za asi 60 Kč z drogerie. Byl to takový jakoby balónek, ten se mačkal a tím se měl dostat soplík ven. Myslela jsem si, že jsem na rýmičku připravená. Když se rýma opravdu objevila, zjistila jsem, jak moc jsem se spletla. Dcerka plakala, protože jí rýma vadila, a začala ještě víc, protože jsem se jí soplík snažila odsát. Ruční odsávačka vůbec nic nevyřešila, jen jsem dcerku ještě víc naštvala a tím, jak plakala, měla ucpaný nos ještě víc.

Kamarádka mi doporučila odsávačku hlenů na vysavač. Prvně jsem myslela, že se zbláznila, jak může takhle trápit svoje miminko, že mu přece musí vycucnout mozek z hlavy. Když mi ale nabídla, že si ji u ní doma mohu vyzkoušet, zvědavost zvítězila. Nejprve jsem ji samozřejmě otestovala na sobě. Měla jsem strach, co se bude dít, hrozný tlak v hlavě, lezoucí oči do hlavy. Po chvilce jsem se osmělila a nic, jen slabý podtlak, a kdybych měla plný nos, tak by byl jeho obsah v odsávačce. Ihned jsem vyzkoušela na dcerce, nemohu říct, že by to bylo úplně bez pláče, ale byla to rychlá akce, kdy se ulevilo jí i mně. Nemohla jsem uvěřit, kolik se toho do takového malého nosánku a dutin mohlo vejít.

Cestou domů od kamarádky jsem se zastavila v lékárně a pořídila nám také jednu odsávačku hlenů. Koupila jsem Arianna Baby-Vac. V balení jsou dvě násadky do nosánku a k tomu čistící kartáček, abyste po odsátí mohly všechno pořádně vyčistit. Jsme s ní hrozně moc spokojení.

Od té doby jsme už rýmičky zvládali relativně v pohodě. Nyní už dcerka umí krásně smrkat a při začínající rýmě inhaluje kapičky Eukalyptového oleje od Justu, což je lepší než deset odsávaček hlenů, ale pokud máte doma malé dítě, je to určitě pomocník k nezaplacení. Spousta lidí se také pře, zda je zdravé hleny odsávat, ale když se Vám dítě dusí, tak uděláte cokoliv, abyste mu pomohli. Samozřejmě všechno s mírou, nemusíte nosánky vysávat každých pět minut, ale nechejte tělíčko prcka, ať se s rýmou popere i trošku samo.

Pokud tedy váháte, jakou odsávačku hlenů koupit, určitě jděte do té na vysavač a za ruční ani nevyhazujte peníze, i když se pak třeba hodí dětem na hraní do vany :-)

Jakou máte odsávačku hlenů vy? Také jste měli strach před prvním vyzkoušením odsávačky na vysavač? Já děsnej :-)

Diskusní téma: Odsávačka hlenů na vysavač

odsavacka na vysavac

veronika | 06.11.2016

Mony, souhlasim. S prvnim ditetem jsme sopliky tahali rucni odsavackou za strasneho revu a nedokonalem vycisteni.Nyni si Stanik o odsati rekne sam, pomaha pri nasazovani, rychle se mu ulevi a hned se s rymou da lepe fungovat... a nase pulrocni holcicka, ktera se s rymou uz take potacela, nezna probdele noci s ucpanymi dutinami...

Přidat nový příspěvek